A hangos reklámok zavaró hatása

VU meter

VU meter

Mindenki számára ismert az üvöltő reklám jelenség: a TV nézők nagy része riadtan kap a távirányító után, amikor a szolgáltató egy film közben lead egy jó pár perces, a műsorfolyamból kiugróan hangos reklámblokkot. Ez az a pont, amikor elkapcsolunk, vagy kénytelenek vagyunk jelentősen csökkenteni a hangerőt.
A műsorszolgáltatók ennek ellenére mintha figyelembe se vennék ezt a tényt, nem gondolnak bele, hogy az elérni kívánt célközönség nagy részéhez így el sem jut a nekik szánt reklám.

Az év eleje óta hatályos új médiatörvény konkrét szabályozással igyekszik megszüntetni ezt a gyakorlatot:
„A lineáris médiaszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás, valamint a reklám és a televíziós vásárlás közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.”

A szubjektív hangosság mérésének problémája összetett kérdés, az alábbi elméleti áttekintés ezt a témát jól összefogalja:

Műsorjelek hangosságának ingadozásai, szubjektív megítélésük és értékelésük – Emélleti áttekintés (Írta: Pelczer Tamás)

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .